COMPUS DE
Monica Dona
7.8.2018
No items found.

Românii se luptă și ei cu vehiculele diesel

Cum tratează celelalte țări problemele cu care se confruntă Olanda? Automotive a rugat o serie de specialiști olandezi care își desfășoară activitatea în alte țări să ne împărtășească din experiențele locale. În cea de-a doua ediție a rubricii estivale discutăm cu Philip Aarsman, directorul general al Business Lease România, despre "drama" diesel, poziția românilor cu privire la calitatea aerului și zonele protejate.Philip Aarsman lucrează pentru Business Lease din anul 1997 și din 1989 în cadrul holdingului Autobinck."Romania este o țară extraordinară, cu o natură impresionantă. Spre exemplu, aici găsim cea mai mare populație de urși în sălbăticie din Europa. În Carpați, șirul muntos care străbate România, poți găsi în continuare o mulțime de păduri virgine. Însă, și aici, tot mai des în ultima perioadă, poluarea din orașe devine un subiect de discuție arzător. De curând, Comisia Europeană a decis să cheme România în judecată la Curtea Europeană de Justiție a UE pentru nerespectarea standardelor de calitate a aerului impuse. În principal discutăm despre nitrogen (NOx), cenușă și particule de praf, dar și despre motoarele diesel care nu ajută foarte mult.În consecință, pentru România sunt necesare măsuri imediate. Implementarea așa-numitei taxe de poluare, o nouă taxă de înregistrare care se va achita atât pentru mașinile noi, cât și pentru cele second-hand, a fost deja amânată de două ori până acum. Dar, și în cazul în care aceasta s-ar implementa, rămâne pe masa discuțiilor eficienței ei. Odată cu intrarea în vigoare a legii, în măsura în care această taxă va fi una substanțială, cu siguranță că mulți utilizatori nu își vor mai permite să își înlocuiască mașinile, astfel că ne așteptăm ca vârsta medie a flotei de vehicule să crească și, implicit, poluarea cauzată de acestea. Mai mult, pe termen lung, ne așteptăm ca prețul mașinilor diesel să scadă, fapt care din nou va reprezenta un risc.Pentru flotele de companie, motoarele diesel au fost în mod clar preferate până acum. Dacă analizăm spre exemplu comenzile înregistrate de compania noastră, acestea acoperă mai mult de 90 de procente. Având în vedere că vehiculele diesel nu sunt taxate diferit de cele pe benzină, era normal ca balanța consumului să încline în favoarea acestora. Ultimele analize însă indică faptul că pe intervalul ianuarie -iunie 2018 numărul de mașini diesel a scăzut cu aproximativ 20 de procente (10 puncte procentuale absolute) raportat la aceeși perioadă a anului 2017. Această evoluție abruptă nu poate fi interpretată decât din perspectiva unui sentiment negativ sau teamă de ce s-ar putea întâmpla.Procentul de înregistrări mașini diesel/ benzină 2018 versus 2017 perioada ianuarie- iunie[caption id="attachment_4285" align="alignnone" width="534"]

Proportie vanzari diesel Business Lease Romania

Proportie vânzari diesel Business Lease România[/caption]Ne așteptăm ca pe termen lung prețul mașinilor diesel să scadă și, anticipând această evoluție în toată Europa de Vest, încurajăm utilizatoriii să opteze pentru vehiculele pe benzină (și/ sau combinația hibrid). În multe cazuri s-a dovedit că pe termen lung soluțiile de mobilitate pe benzină se încadrează într-o zonă de profitabilitate mai bună decât în cazul vehiculelor diesel.Pe de altă parte putem observa că municipalitățile fac demersuri pentru achiziția de autobuze electrice în vederea înlocuirii autobuzelor diesel. Cel de-al doilea oraș ca mărime după București, Cluj-Napoca, se află în poziție fruntașă în acest sens. În plus, în acest oraș în care Business Lease a deschis în 2017 o reprezentanță locală, vehiculele electrice se pot pregăti pentru o poziție privilegiată. Spre exemplu, s-a propus ca acestea să poată utiliza banda destinată autobuzelor și să aibă acces la spații de parcare gratuite (cu puncte de încărcare). Așa cum se întâmplă deja în Olanda și Germania, în absența unor măsuri guvernamentale aplicabile la nivel național autoritățile locale încearcă să găsească soluții pentru îmbunătățirea calității aerului.Philip Aarsman este director general Business Lease România de peste trei ani. Compania a intrat pe piața românească prin achiziția unui jucător local de top, FMS, în decembrie 2014, extinderea operațiunilor venind în direcția continuării logice a activităților derulate de Grup la nivelul Europei Centrale (Polonia, Republica Cehă, Slovacia și Ungaria). În total, numărul de contracte Business Lease din Europa Centrală și de Est depășește 33.000 de vehicule, iar flota din România numără 3.100 vehicule. Portofoliul include un mix de companii internaționale precum și companii locale de mărime mică sau medie. Aarsman lucrează pentru Business Lease din 1997 și din 1989 pentru holdingul Autobinck, deținând poziții diferite în numeroase țări în care grupul derulează operațiuni.”Articol publicat în Automotive-Market.

Lasă-ne să te contactăm

Lăsați-ne contactul dvs. și vă vom suna
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.