COMPUS DE
Cristi Vieru
9.10.2017
No items found.

Romanian-Insider: Business Lease investește în dezvoltarea mobilității electrice

Romanian-Insider:Există un viitor pentru mobilitatea electrică în România? Sunt mașinile electrice utile pentru deținătorii de flote?

Philip Aarsman: Viitorul mobilității în întreaga lume va deveni unul durabil și ecologic. România, în calitate de membră UE, se raportează și ea la tendințe și legislație. Prin urmare, mobilitatea electrică are un viitor și în România. Să luăm în calcul vânzările automobilelor hibride și electrice pentru prima jumătate a anului 2017: 1.237 de unități, aproape triplu față de perioada similară din 2016. Mai mult decât atât, potrivit statisticilor APIA comercializarea de mașini electrice s-a majorat cu circa 180%, în timp ce în cazul celor hibride creșterea este de peste 215%. Așadar, cererea pentru mașinile ecologice este în creștere.

Business Lease are deja clienți, adevărați pionieri în acest domeniu, care au îmbrățișat mobilitatea electrică chiar și atunci când nu exista nicio subvenție din partea guvernului. Am achiziționat deja diverse mașini electrice și hibride pentru clienții noștri chiar înainte ca programul Rabla Plus să intre în vigoare.

Acum prin programul Rabla Plus când poți beneficia de un ecotichet de 10 000 de euro pentru achiziționarea unei mașini electrice, și de un ecotichet de 4 500 de euro pentru cumpărarea unui autovehicul hibrid, prețul puțin mai mare de achiziție a acestor mașini nu ar trebui să reprezinte un obstacol, ci doar o informație pentru a completa puzzle-ul costului total al mobilității. De exemplu, costurile de funcționare ale mașinilor electrice sunt, într-adevăr, mult mai mici, cu până la 60% față de mașinile cu motoare termice. Un motor electric are numai 18 componente în mișcare, comparativ cu o mașină convențională, care are mai mult de 2 000 de piese în mișcare.

Romanian-Insider:În opina dumneavoastră, cum susține programul Rabla Plus folosirea mașinilor eco în România?

Philip Aarsman:Încurajez orice încercare de a stimula dezvoltarea mobilității electrice. Acest program oferă cumpărătorilor o contribuție. Se vede dorința guvernului de a avea cât mai mulți utilizatori diferiți care să încerce experiența mașinilor electrice și dorința de a preveni concentrarea mașinilor electrice în parcul auto al unei singure companii. Cu toate acestea, Guvernul nu a luat în considerare faptul că toate companiile de leasing operațional cumpără aceste autoturisme, deci sunt proprietarii mașinilor, iar acestea vor fi utilizate de clienții lor. Prin urmare, prin limitarea contribuției la o sumă maximă de 200.000 de euro, o companie de leasing operațional poate achiziționa maximum 20 mașini electrice. În acest caz, ar fi mai bine să beneficiezi de întreg portofoliul de clienți diferiți pe care îi are o companie de leasing operațional și să creezi o limită maximă bazată pe un anumit client.

În acest an și Business Lease România a intrat în programul Rabla Plus. Administrația Fondului de Mediu a acceptat cererea noastră de a primi o finanțare nerambursabilă sub formă de ecotichet, pentru achiziționarea autovehiculelor noi pur electrice sau autovehiculelor noi electrice hibride cu sursă de alimentare externă, care generează o cantitate de emisii de CO2 mai mică de 50 g/km. Am obținut 10 ecotichete pentru achiziționarea de mașini pur electrice și 20 ecotichete pentru cumpărarea de vehicule hibride.

Romanian-Insider:Ce tip de industrii și vehicule ar trebui să îmbrățișeze mai devreme mobilitatea electrică?

Philip Aarsman:În leasingul operațional, interesul companiilor din Europa Centrală și de Est pentru vehiculele ecologice este din ce în ce mai ridicat, așa cum putem vedea și în cadrul Business Lease Group. Piața autohtonă din Ungaria urmează tendința și se așteaptă la o creștere a vânzărilor de mașini electrice și hibride, având în vedere sistemul de asistență introdus recent de Guvern care va acoperi până la 21% din prețul de listă a acestor mașini. Republica Cehă, precum și România, marchează și ele o creștere a achizițiilor de autoturisme electrice, dar la o rată mai mică, și asta din cauza infrastructurii încă nedezvoltată. Business Lease Slovacia urmează această tendință, cu primele trei cele mai achiziționate mărci de vehicule electrice: Nissan Leaf, KIA și Volkswagen.

În toate țările în care Business Lease este prezent, companiile receptive la automobilele electrice sau hibride sunt cele inovatoare, din sectoare precum: IT & C, vânzări, logistică, curier, energie (electricitate și gaz), telecom și automotive. Cele mai multe dintre acestea sunt companii multinaționale cu parcuri auto mari, dar există câteva care au flote mai mici.

Romanian-Insider:Mașinile electrice sunt o alegere pentru deținătorii de flote?

Philip Aarsman:Vehiculele care au multiple opriri și plecări în timpul zilei, care rulează în medie mai puțin de 100 km pe zi, de exemplu, vehiculele LCV, mașinile utilizate de serviciile de curierat, precum și vehiculele de pasageri, sunt ideale pentru a fi înlocuite cu o mașină electrică.

CONTACT

Lăsați-ne contactul dvs. și vă vom suna
Mulțumim. Mesajul dvs. a fost recepționat.
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Mulțumim. Mesajul dvs. a fost recepționat.
Oops! Something went wrong while submitting the form.