COMPUS DE
Cristi Vieru
2.10.2016
No items found.

INTERVIU - Perspectivele serviciilor de leasing operațional, extrem de promițătoare în România

2. Ce-i lipseşte leasingului operaţional pentru a fi mai atractiv? Este loc de creştere, în România, pe acest segment?

Leasingul operaţional este atractiv prin definiţie, deci presupun că motivul pentru care nu este văzut aşa ţine de educaţie şi de explicare a avantajelor lui pentru companie. De multe ori îi dau pe olandezi drept exemplu, pentru că ştiţi ce renume au ei referitor la modul de cheltuire a banilor. În medie, în Olanda, mai mult de 70% dintre maşinile utilizate în scopuri de business sunt achiziţionate prin leasing operaţional. Aşadar, dacă serviciul e atât de popular, trebuie să fie valoros.

3. Ce tip de evoluţie aţi remarcat în afaceri, ca expertiză şi experienţă pe piaţă?

Am observat că firmele româneşti percep toţi furnizorii de leasing operaţional în acelaşi mod, în ceea ce priveşte calitatea şi serviciile oferite. Business Lease are abordarea „CARE”, care poate fi diferită de la companie la companie. Unele firme caută flexibilitatea, altele transparenţa şi optimizarea costurilor, în timp ce altele vor pur şi simplu să externalizeze totul. Prin urmare, doar combinaţia potrivită nevoilor clientului va oferi experienţa „CARE”.

4. De ce este necesară optimizarea TCO-ului şi care sunt costurile vizibile şi ascunse?

În momentul achiziţionării unui vehicul, companiile se uită în principal la preţ, iar în cazul leasingului operaţional asta se traduce prin suma lunară de plată. Totuşi, ceea ce contează cu adevărat este costul total de proprietate (TCO), iar optimizarea acestuia se bazează pe necesitatea unor costuri predictibile, pentru că poate influenţa întregul plan de achiziţie al flotei şi investiţiile companiilor pe o perioadă mai scurtă sau mai lungă. Cu un TCO optimizat, în cadrul unui contract de leasing operaţional clientul plăteşte pentru serviciile necesare, într-o formă corectă. Un lucru foarte important este faptul că clientul beneficiază de experienţa şi expertiza companiei de leasing operaţional.

Costul total de proprietate, care presupune de fapt costul de mobilitate, este o combinaţie de costuri ce ţin direct de maşină, dar care include atât costuri variabile, precum combustibil, anvelope, întreţinere, asigurare, înlocuirea maşinii, amenzi, taxa de înregistrare, taxe de drum, servicii de asistenţă, cât şi costuri administrative (cele de verificare şi aprobare a facturilor, timpul şoferilor sau al administratorilor de flotă etc.). Acestea sunt costurile reale asociate cu flota de vehicule, pe toată durata existenţei sale. Cât despre costurile „ascunse”, acestea sunt cele care nu pot fi prezise, precum comportamentul şoferilor şi managementul intern.

5. Ce proiecte de responsabilitate socială aveţi prin intermediul „Blue Care”?

Mobilitatea are legătură directă cu mediul. De aceea, în calitate de companie pentru care responsabilitatea merge dincolo de ideea de a pune maşini pe drum, Business Lease monitorizează continuu efectele utilizării automobilelor în viaţa de zi cu zi, în raport atât cu TCO-ul, cât şi cu efectele asupra mediului şi societăţii.

Blue Care este forma noastră de responsabilitate socială tradusa prin acţiuni precum reducerea costurilor de administrare a flotelor şi compensarea emisiilor de CO2. Business Lease este o companie 100% neutră din punctul de vedere al noxelor, iar experţii noştri analizează cu atenţie oferta auto pentru client. Astfel, oferim maşini cu cel mai mic impact nociv asupra mediului.

6. Care sunt rezultatele financiare obţinute în S1 2016, comparativ cu S1 2015?

În prima jumătate a acesui an, am înregistrat o creştere de 27% a contractelor de leasing operaţional, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2015. Iar acest lucru a fost posibil prin dezvoltarea portofoliului de servicii, creşterea numărului de clienţi şi abordarea IMM-urilor

7. Care sunt planurile de investiţii şi priorităţile companiei în 2017?

2017 este anul în care vom recolta roadele investiţiilor realizate în 2015 şi 2016. Totodată, avem în plan dezvoltarea pe alte segmente de piaţă şi de business, oferind produse personalizate, specifice. Mai mult, anul următor vom fi prezenţi şi cu o nouă sucursală, în Cluj-Napoca.

CONTACT

Lăsați-ne contactul dvs. și vă vom suna
Mulțumim. Mesajul dvs. a fost recepționat.
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Mulțumim. Mesajul dvs. a fost recepționat.
Oops! Something went wrong while submitting the form.