COMPUS DE
Monica Dona
18.5.2021
No items found.

Caravana Națională PROFESOR și PĂRINTE AZI a ajuns în toate colțurile țării

Proedu Acta

Caravana Națională PROFESOR și PĂRINTE AZI este un proiect pe care Business Lease îl susține cu drag, un maraton cu 41 de județe parcurse, 41 de inspectorate școlare județene implicate, la care se adaugă și cel al Municipiului București, în mai puțin de o lună. Caravana Națională PROFESOR și PĂRINTE AZI desfășurată de Asociația Proacta EDU a deschis ușile instituțiilor de învățământ dar mai ales a adunat la aceeași masă oameni cu putere de decizie la nivel județean care au inițiativa în a promova reformele noi în sistemul de educație de la noi din țară.Caravana s-a născut dintr-o nevoie reală, exprimată de directorii unităților de învățământ sau de cadrele didactice privind dezvoltarea unor programe prin care personalul didactic să aprofundeze metode noi de consolidare a relației cu familiile elevilor pe care îi au la clasă. În ultimii ani, relația profesor – părinte a avut de suferit, fie din cauza scăderii interesului pentru școală a familiilor, fie din cauza supraîncărcării cadrelor didactice cu birocrația care a dus la reducerea timpului de calitate petrecut la ședințele cu părinții. De multe ori au apărut situații conflictuale între părinți și personalul didactic, iar soluțiile pentru rezolvarea acestor neînțelegeri au întârziat să apară.Școala online a pus presiune pe actorii implicați, fie că vorbim despre părinții care au lucrat și ei de acasă, pe cadrele didactice sau pe elevi. Nu doar procesul educațional a avut de suferit în unele cazuri, ci și climatul psiho-emoțional care însoțește latura didactică; orele de dirigenție și-au pierdut din importanța lor, iar ședințele cu părinții au fost alterate de situația actuală. În concluzie, relația familie – școală a avut de suferit, iar cei mai afectați au fost elevii.Prin urmare, Asociația Proacta EDU, cu susținerea sponsorilor, printre care și Business Lease, a reluat Programul național PROFESOR și PĂRINTE AZI, lansat în 2019 în București și stopat în 2020 din cauza restricțiilor impuse de pandemie. Proiectul își propune să aducă în atenția inspectorilor școlari, a directorilor de unități de învățământ și, în mod special, a personalului didactic și a părinților importanța relaționării corecte și asertive școală – familie, în funcție de contexul traversat, adaptați tot timpul la nevoile reale ale unităților de învățământ.În cadrul programului, le sunt oferite cadrelor didactice instrumentele necesare pentru a gestiona relațiile cu părinții, dar și cu elevii, având ca beneficiu final interesul copilului; oferirea unei alternative la orele de dirigenție, astfel încât acestea să capete un rol valoric, prin informațiile transmise, prin gestionarea într-un mod calitativ a timpului, dar și prin tehnicile de predare inovative; transformarea ședințelor cu părinții în consilii în care cooperarea va fi titlul de ordine în relația profesori-părinți. De asemenea, familiile vor găsi în cadrele didactice partenerii de care au nevoie pentru traversarea unor momente de criză și pentru creşterea performanțelor şcolare ale elevilor şi scăderea abandonului şcolar.În cadrul întâlnirilor organizate la nivel județean, inspectorii școlari generali sau generali adjuncți, precum și reprezentanții Caselor Corpului Didactic au primit cu deschidere acest proiect, precizând faptul că există o cerere crescută și o nevoie reală de formare a cadrelor didactice în ceea ce privește latura psiho-emoțională a relației școală-familie. De asemenea se impune o îmbunătățire a managementului relației școală – familie, în condițiile în care părinții nu cunosc nici măcar o procedură privind rezolvarea unor conflicte cu profesorii sau depunerea unei reclamații. În acet moment, multe dintre plângeri ajung direct la inspectorate școlare, deși prima etapă de clarificare ar trebui să aibă loc la nivelul unității de învățământ.

Lasă-ne să te contactăm

Lăsați-ne contactul dvs. și vă vom suna
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.