Din ce în ce mai multe companii au început să adauge în flotele lor autovehicule electrice sau hibride, determinate fiind de planuri ambițioase de reducere a emisiilor nocive. Pentru a ține pasul cu noua tendință, Business Lease România devine și ea din ce în ce mai activă pe acest segment.
La prima vedere, ar părea că nu. Totuși, interesul pentru astfel de achiziții a crescut, atât pe segmentul B2C, cât și pe B2B. Conform ultimelor cifre APIA, vânzările de autovehicule noi eco (electrice și hibride) aproape s-au triplat în 2016, ajungând la 1.183 de unități, față de 496 în 2015.
"Faptul că numărul de autovehicule electrice a crescut cu 138% în 2016 ne face să fim încrezători că va exista o creștere exponențială și în cererea de integrare în parcul auto a mașinilor cu tehnologii eco, ce vor reduce gradul de poluare a mediului înconjurător", declară Philip Aarsman, Managing Director Business Lease România.
Unele companii au o politică puternică de CSR, din care face parte protecția mediului înconjurător. În cele mai multe cazuri, această strategie este implementată la nivel de grup, de către companiile-mamă ce au sediile în afara României.
Mai mult, argumentele în favoarea achiziției de vehicule electrice sau hibride sunt, în principal, economiile de cost și imaginea companiei.
"Primul argument are la bază potențialul de economisire legat de consumul de combustibil, care, desigur, optimizează bugetele companiei. De asemenea, fiind o companie care promovează metodele ecologice de mobilitate, se dovedește a fi un diferențiator puternic în fața concurenței. Prin urmare, imaginea companiei este un alt argument câștigător ce dă încredere în achiziționarea de autovehicule electrice/hibride", explică Ioana Grigore, Director Comercial la Business Lease România.
Deși numărul celor care achiziționează un vehicul electric sau hibrid este încă mic, interesul companiilor pentru astfel de autovehicule este în creștere în toată Europa Centrală și de Est.
Acest trend se observă și în cadrul Business Lease Group. Spre exemplu, în Ungaria, guvernul a introdus un sistem de sprijin care acoperă până la 21% din prețul de listă al unui autovehicul electric sau hibrid.
În Cehia, achiziția de vehicule electrice este în creștere, dar infrastructura încă reprezintă un obstacol. În Slovacia, cele mai populare branduri de vehicule electrice în cadrul Business Lease sunt Nissan Leaf, KIA și Volkswagen.
"În toate țările în care Business Lease este prezent, companiile receptive la achiziționarea de autovehicule electrice sau hibride sunt cele inovative, din industrii precum: IT&C, logistică, curierat, energie, telecom și automotive. Cele mai multe sunt multinaționale cu parcuri auto mari, dar sunt și companii mai mici care investesc în mobilitate eco. Suntem bucuroși că unul dintre clienții noștri, ORTEC, a achiziționat un Nissan Leaf și un Toyota Auris hibrid", explică Philip Aarsman.
Una dintre politicile de bază ale ORTEC este grija pentru mediu și utilizarea vehiculelor electrice pentru reducerea impactului asupra mediului și emisiilor de CO2.
În Olanda, sediul central ORTEC pune la dispoziția angajaților autovehicule hibride încă din 2012, iar în prezent flota companiei include mai multe vehicule electrice și hibride. Această abordare a fost adoptată și de alte divizii regionale, ceea ce a condus la utilizarea de vehicule electrice în București.
"Fiind experți în planificarea și optimizarea transportului, ne informăm constant despre tehnologiile noi. Ne așteptăm ca și clienții noștri din domeniul logisticii să adopte autovehicule electrice, iar acesta este unul dintre motivele pentru care vrem să fim printre primii care adoptă aceste tehnologii", explică Herman Wierenga, Managing Director ORTEC Central & Eastern Europe.
În 2015, ORTEC a redus emisiile de CO2 cu peste 15%, iar în 2016, compania a atins nivelul 3 al scării de performanță CO2, demonstrând succesul strategiei sale de sustenabilitate.
"Bucureștiul este un oraș ideal pentru autovehicule electrice. Distanțele sunt scurte, iar poluarea aerului trebuie redusă semnificativ. Există, de asemenea, un mare potențial pentru construirea de stații de încărcare cu panouri solare", a concluzionat Herman Wierenga.
Business Lease Romania (www.businesslease.ro), membră a Business Lease Group, este o companie internațională de leasing operațional.
Business Lease și-a construit o reputație solidă în gestionarea flotelor auto, oferind cele mai bune soluții pentru clienți, șoferi și furnizori. Filosofia companiei este reflectată în sloganul său: "Same Cars, Better Care."
Pe lângă România, Business Lease este prezentă și în Olanda, Slovacia, Cehia, Ungaria și Polonia.
Grupul Business Lease face parte din AutoBinck Group (www.autobinck.com), cu sediul în Haga, unul dintre cei mai importanți jucători de pe piața mobilității din Europa.
ORTEC (www.ortec.com) este unul dintre cei mai mari furnizori de soluții de planificare și optimizare avansată.
Produsele și serviciile ORTEC optimizează rutarea și dispecerizarea flotelor de transport, încărcarea vehiculelor, previzionarea livrărilor și planificarea logistică.
Compania are peste 1.800 de clienți la nivel global, 800 de angajați și birouri în Europa, America de Nord, America de Sud și zona Pacific.