COMPUS DE
Cristi Vieru
15.8.2017
No items found.

Business Lease: Avem clienți, adevărați pionieri, care au îmbrățișat mobilitatea electrică

Capital: Vânzările de mașini electrice sunt reduse în România. Credeți că subvenția acordată prin programul Rabla Plus este benefică?

Philip Aarsman: Încurajez orice încercare de a stimula dezvoltarea mobilității electrice. Acest program oferă cumpărătorilor o contribuție de 10.000 de euro atunci când achiziționează un vehicul complet electric (EV) și 5.000 de euro în cazul unui vehicul hibrid. Se înțelege dorința din partea guvernului de a avea cât mai mulți utilizatori diferiți care să încerce experiența mașinilor electrice și dorinta de a preveni concentrarea mașinilor electrrice în parcul auto al unei singure companii. Ceea ce totuși nu au luat în considerare este faptul că toate companiile de leasing operațional cumpără aceste autoturisme, deci sunt proprietarii vehiculului, iar acesta va fi utilizat de clienții lor. Prin urmare, prin limitarea contribuției la o sumă maximă de 200.000 de euro, o companie de leasing operațional poate achiziționa maximum 20 mașini electrice. În acest caz, mai bine ar fi să se beneficieze de numărul mare de clienți diferiți pe care o companie de leasing operațional îi deține și să se creeze un maxim sau un plafon calculat pe un anumit utilizator/client.

Capital: Ați finanțat până acum în România achiziții de mașini electrice?

Philip Aarsman: Da, deja am achiziționat diverse mașini electrice și hibride pentru clienții noștri chiar înainte ca programul Rabla Plus să intre în vigoare. Acești clienți sunt adevărați pionieri care au îmbrățișat mobilitatea electrică chiar și atunci când a fost un pic mai scump din punct de vedere al achiziției. Pe de alta parte, costurile de funcționare a mașinilor electrice sunt, într-adevăr, mult mai scăzute. Cu până la 60% față de mașinile cu motoare termice. Știți că un motor electric are numai 18 componente în mișcare, comparativ cu o mașina convențională, obișnuită, care are mai mult de 2.000 de piese în mișcare?

Capital: Considerați că mașinile electrice sunt utile pentru deținătorii de flote?

Philip Aarsman: Mașinile cu numeroase opriri si plecări în timpul zilei, care rulează în medie mai putin de 100 km pe zi - de exemplu LCV-urile de distribuție, mașinile folosite de serviciile de curierat, dar si vehiculele pentru pasageri - sunt ideale pentru a fi înlocuite cu o mașină electrică.

CONTACT

Lăsați-ne contactul dvs. și vă vom suna
Mulțumim. Mesajul dvs. a fost recepționat.
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Mulțumim. Mesajul dvs. a fost recepționat.
Oops! Something went wrong while submitting the form.