Ce înseamnă sustenabilitatea în afaceri și de ce orice întreprinzător ar trebui să o aibă în vedere

Data: 01.07.2020
Autor: Monica Dona

Ce înseamnă sustenabilitatea în afaceri și de ce orice întreprinzător ar trebui să o aibă în vedereSustenabilitatea în afaceri este o componentă economică, pe care întreprinzătorii din România o au din ce în ce mai mult în vedere. Motivul este, în principal, Uniunea Europeană care atrage atenția ca ideea să fie primordială în dezvoltarea afacerii. Acest lucru reprezintă o condiție obligatorie pentru obținerea finanțărilor din partea acestui organism.

Sustenabilitatea în afaceri este o metodă de a asigura o dezvoltare durabilă a afacerilor în comunitatea în care activează. Scopul ei are ca obiect principal o activitate de public relation care să arate preocuparea față de natură, dar ar trebui să fie mai mult de atât, prin folosirea unor elemente inovative, care să ajute toate cele trei părți implicate în activitatea economică.

În articolul de mai jos vei afla ce înseamnă sustenabilitatea unei firme, cum poate să ajute dezvoltarea sustenabilă a acesteia și care sunt câteva măsuri prin care întreprinzătorii pot să-și dirijeze afacerea în această direcție.

Cuprins:

 1. Ce este sustenabilitatea – Scurt istoric al conceptului

1. Ce este sustenabilitatea - Scurt istoric al conceptului

 Conceptul de sustenabilitate a apărut acum aproximativ 30 de ani în gândirea economică a specialiștilor din vestul Europei. Această idee a venit ca răspuns la părerea majorității oamenilor de afaceri că doar profitul contează. Unul dintre primii specialiști care au încercat să găsească o rezolvare a acestei atitudini distructive a fost economistul englez John Elkington care a încercat să găsească o modalitate prin care afacerile să se dezvolte durabil, iar corporațiile să fie mai responsabile față de oameni și față de planetă în general.

Acesta a propus un concept pe care l-a denumit ”triple bottom line”, prin aplicarea căruia oamenii de afaceri trebuiau să abordeze activitatea lor dintr-o triplă perspectivă, și anume, cea a riscurilor cu privire la profit, a riscurilor sociale cu privire la oameni și a riscurilor de mediu cu privire la impactul asupra planetei.

Sustenabilitatea în afaceri nu are o definiție exactă, ci este mai degrabă formată dintr-o serie de recomandări și de acțiuni, care urmăresc mai mult decât simplul profit imediat și lasă moștenire generațiilor viitoare un mediu economic durabil și o planetă mai curată.

2. Metode de sustenabilitate financiară și economică

2. Metode de sustenabilitate financiară și economicăSustenabilitatea unui plan de afaceri are ca scop dezvoltarea unei strategii pe termen lung. Chiar dacă acțiunile sustenabile pot părea cheltuieli inutile, protejarea pe viitor de probleme și crize economice face ca acestea să merite.

Câteva metode ușor de pus în practică și care ar putea să aducă numeroase beneficii sunt următoarele:

  • Adoptarea unor atitudini ecologice față de mediul înconjurător (schimbarea becurilor cu incandescență cu becuri cu LED, refolosirea și reciclarea materialelor, folosirea mașinilor electrice, a încălzirii solare etc.);
  • Preocuparea pentru sănătatea angajaților (prin asigurări private de sănătate, abonamente la săli de sport, informări cu privire la diferite riscuri);
  • Sponsorizarea unor școli și facultăți;
  • Asigurarea unui nivel de salarizare corect pentru atragerea de personal calificat și pentru păstrarea lucrătorilor buni;
  • Îmbunătățirea nivelului de educație prin oferirea de cursuri de specializare, participarea la simpozioane, congrese etc.

sustenabilitatea afacerii

3. Mașina electrică, element esențial pentru sustenabilitatea unui proiect

Tehnologiile moderne sunt esențiale pentru obiectivele de dezvoltare sustenabilă. Una dintre inovațiile cele mai eficiente din ultimii ani este mașina electrică. Este clar pentru toată lumea că mașinile cu motoare cu ardere internă nu sunt sustenabile, în primul rând, prin poluarea pe care o produc, dar și prin eventuala epuizare a resurselor de hidrocarburi.

Din păcate, costurile pentru achiziționarea unor mașini electrice sunt prohibitive pentru majoritatea întreprinzătorilor, ceea ce este păcat pentru că reprezintă un mijloc ideal de a face economii, dar și de a proteja planeta în același timp. Există soluția prin care se poate evita acest neajuns, și anume, apelarea la firme specializate, care oferă posibilitatea de leasing operațional, mai exact închirierea pe termen mediu și lung a acestui tip de autovehicule. Astfel, firmele se pot bucura de avantajele oferite de mașina electrică, dar fără a face investiții foarte mari în această privință.

În concluzie, sustenabilitatea afacerii poate avea și efecte pozitive asupra profitului și nu presupune doar cheltuieli pe care mulți le cred inutile. Investiția în viitor trebuie să înceapă de astăzi pentru ca generațiile care urmează să trăiască într-un mediu natural și economic propice unei vieți umane de calitate.

Surse foto: shutterstock.com

ro.pinterest.com

4. Întrebări și răspunsuri frecvente despre sustenabilitatea afacerii și despre dezvoltarea sustenabilă

Ce este sustenabilitatea?

Sustenabilitatea este un concept economic prin care se acordă importanță profitului, comunității și mediului înconjurător.

Cum poți face o afacere sustenabilă?

O afacere devine sustenabilă prin folosirea tehnicilor inovative, prin trecerea la tehnologii ecologice și prin investiția în viitor.

În ce domeniu al economiei este potrivită sustenabilitatea?

Sustenabilitatea este potrivită în toate domeniile economiei, indiferent de domeniul de activitate.

 

Alte articole pe aceeasi tema

Contacteaza-ne

  • Name
  • E-mail
  • Your message
  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.